d(¬,¬)b

GNU, Linux, Arch, Matematik, Fizik

Oh La La, CyanogenMod Cok Yasa!

leave a comment »

Bir adet LG Optimus Black kullaniciyim. Kendisini satin alali 1.5 yili gecti. Bugune kadar stock ROM’dan sasmadim cunku muthis bir onyargim vardi custom ROM’lara karsi, en azindan kendi telefonum icin uygun olmadiklarini dusunup hayiflanirdim. Bugun bu onyargim sonsuza kadar kirildi. Nasil mi?

 

Bilen bilir, OS guncellemesinde LG sinifta kaldi. (Ciktigi zaman icin) dunyanin ilk 2 MP on kamerasina sahip, en ince telefonu, -muhtemelen hala- en parlak ekranina sahip telefonuna Android guncellemelerini o kadar gec yapti ki hepimizi cildirtti. OB, 2.2 ile geliyordu. 2.3.4’e guncellemeyi gec aldik. ICS ciktiginda gozler LG’ye cevrildi ama 1 yil beklemek zorunda kaldik. Inat ettim, bekledim. Sonunda 1 ay kadar once 4.0.4 guncellemesini aldik. Pasa pasa guncellememi yaptim, root’lamak icin kasmadim bile. Cunku uygulamalari disable edip gozumun onunden kaldirabiliyordum artik ICS ile gelen bir ozellik sayesinde. Chrome vardi, batarya omru daha iyiydi. (Gerci benim telefonumun bataryasi uzun bir suredir bozuk oldugu icin bana fark etmiyor.) Her acidan OB kullanicilari GEC DE OLSA mutlu edildi. Telefon artik uretilmedigi, piyasadaki quad-core islemcili telefonlarin cok gerisinde kaldigi icin 4.0.4’ten sonra guncelleme almayacagi aciklandi. Zaten kafamiza “Bundan daha sonrasi kasar arkadas.” mantigi sokuldugu icin biz de 4.1’i veya 4.2’yi aramayacaktik. Ama custom ROM’larda bunlar vardi, yapan yapiyordu. Kullananlar sikayet de ediyordu, mutlu da oluyordu. Tamamen mutlu olan birini gormedigim icin dusunmedim bile. Diyorum ya, root’lamadim bile. Oyle kullaniyordum iste. Peki sonra ne oldu?

 

1 aylik kullanimdan sonra, ozellikle son Whatsapp guncellemesinde falan telefonun Windows misali sistigini fark ettim. Her uygulamanin gec acilmasi, kamera uygulamasinin berbat calismasi, bir fotografa bakmak icin bile 20 saniye bekledigimi fark edince bugun canima tak etti. Aslinda bugun degil, gecen gun canima tak etti. Tum uygulamalarimi yedekleyip fabrika ayarlarina geri dondum ama nafile! Sonra zaten giden gittigi icin bugun can sikintisindan ALARM‘i denemek istedim telefonumda. Bu oldukca deneysel bir sey olacakti tabi. Internette Galaxy S II ve OB icin birer konu gorunce atladim ben de olaya. “Benim neyim eksik ki!” dedim ama ne olduysa o ara, bir anda kendimi once XDA-Developers’ta custom ROM sekmelerinde, sonra da CyanogenMod’un sayfasinda buldum. Hazir bos vaktim varken CyanogenMod’u denemek istedim. Hani deli cesareti derler ya, ondan geldi bir anda, zira muthis bir onyargi ile doluydum custom ROM meselesine karsi. Bugune kadar defalarca ROM (stock tabii ki) yuklemis, piyasadaki tum exploit’lere elini surmus ama telefonunu hic brick etmemis biri olarak custom ROM meselesine hic egilmemis olmam benim ayibim, benim terbiyesizligim. Bugun bunu degistirmek istedim. Fakat bugune kadar hic brick edilmemis bir telefonu elinde tutunca insan, manyak cesareti derler ya, hicbir seye dikkat etmeden olaya atlayabiliyor. Neler yaptigimi, neler yasadigimi, nasil cozdugumu anlatacagim fakat bu bir tutorial olmayacak. O sebeple herhangi bir sekilde bu yaziya denk gelen ve CM’yi denemek isteyen arkadaslar varsa lutfen resmi makalelere yonelsinler, zira telefonunuz boot ekraninda takildiginda sorumluluk kabul etmeyecegim.

 

CyanogenMod 10’a Giris

Ise baslamadan once elimde bir adet Android 4.0.4 yuklu, root’suz LG Optimus Black  vardi. Once pasa pasa CM 10’un stable build’ini indirdim. Bu ROM’u flash’lamak icin ClockworkMod‘a ihtiyacimiz var. ClockworkMod’u calistirabilmek icin de telefonu root’lamak lazim. Yani fasulyenin faydalarina geldigimiz kisim. Maalesef tam bu esnada forumlari gezerken gorup de umursamadigim kucuk, minnacik bir bilgi telefonumun brick olmasina sebep olmustu sonradan. 

LG, ICS guncellemesi ile OB’ye bootloader lock getirmis.

Yani ICS’ye guncellediyseniz telefonunuzu, bootloader’iniz artik kilitli. O sebeple custom ROM flash’lamaya kalktiginizda telefonunuz elinizde kaliyor. Bunun cozumu icin Windows’ta calisan bir uygulama var, Google’da UnlockRoot diye aratildiginda cikiyor, sayfasinda var bu uygulama da. Onu kullanirsak calisiyor muhtemelen, bilmiyorum, denemedim. Denemeden devam ettigim icin buradan sonra anlatacaklarim tutorial sinifina girmiyor, ustte uyarmistim.

Telefonu root’lamak icin fellik fellik ICS exploit’i aradim. Bir arkadas, Motorola’nin Droid’i icin bir exploit yazmis sag olsun. Denedim, calismiyor. Halbuki calissa GNU/Linux’tan root’lamak cok kolay ama olmadi, uzule uzule Windows’u actim. UnlockRoot ile telefonu root’ladim, sorunsuz root’landi. Daha sonra Play Store’dan yukledigim ROM Manager’i actim. Bu uygulama benim kafami cok karistirdi acikcasi, birkac kere basarisiz girisimlerim oldu CWM Recovery’ye giris icin. CWM Recovery’ye girmeye calismamin sebebi de SD karta attigim CM 10’u flash’layabilmek. Fakat OB’nin diger cogu telefonda oldugu gibi recovery mode’a girebilmesi icin bir kombinasyonu olmadigindan bunu uygulama araciligi ile yapmamiz gerekiyor. Ve ROM Manager, root’lu ICS’li OB’de recovery mode’a giremiyor. Basarisiz cogu girisimimden -hala anlamadigim bir sekilde- bu isi halleder gibi oldum. Uygulamadan SD karttaki CM 10’u sectim, wipe secenegiyle birlikte reboot ettirdim ama… LG logosu geliyor, hemen altinda “Security Error” ve telefon kapaniyor, bir daha da acilmiyor. Yani aciliyor ama ayni ekran, 2 saniye sonra kapanis. Bu telefonu brick ettigimiz anlamina geliyor, bir baska deyisle “agzina sictigimiz”. Once sevindim, zira bu bir ilkti. Sonra sove sove yine Windows’a donup LG Software Tool (a.k.a. KDZ updater) ile stock GB ROM’u flash’lamaya calistim ama her seferinde program hata verip kapandi. Bir sebepten dolayi LGMobile Update Tool’um da calismiyordu. Telefon servislik olmustu. Sonra vazgecmedim, zira vazgecemem, telefonsuz ne halt yiyecektim? Ben de SmartFlash Tool’u indirdim. Daha sonra CWM’li bir GB ROM’u indirdim ve SmartFlash Tool ile bunu flash’ladim. Calisti. Eger SD karta erisimim olsaydi ve bu islemden once SD kartin icine Superuser.zip’i atabilseydim bu ROM’u flash’ladigimda karsima gelen CWM ekranindan Superuser.zip’i secerek telefonu root’layabilecek, bu sekilde bir GB elde etmis olacaktim fakat bu mumkun olmadigi icin bu ekrana geldigimde hicbir sey yapamadan root’suz bir GB’ye razi olmaliydim. Bu ekrana geldigimde SD kartimda hala bir CM oldugunu biliyordum. “Zaten batti, denemekten ne zarar gelir?” diye GB’yi hic acmadan CWM ekraninda SD kartin icindeki CM’yi sectim. CyanogenMod’u flash’ladim ustune. Ne mi oldu? Fistik gibi bir CM 10’um oldu, artik bir Android 4.1.2 kullanicisiyim. Telefon acildiginda ilk izlenimim, telefonu aldigimdan beri (sirasiyla 2.2, 2.3.4 ve 4.0.4) hic goremedigim bir performansa sahit olmakti. O sevincle Gapps paketini indirip SD karta attim. Telefonu tekrar CWM Recovery modunda acip o paketi de yukledim. Sonuc? Fistik gibi, tam tesekkullu ve COK HIZLI bir Android 4.1.2! Tabi icim hala hop hop ediyordu, bir seylerin calismama ihtimali beni cok korkutuyordu, hatta Google hesabimi eklerken ilk seferinde Play Store aniden kapandi e-mail adresimi yazarken. Ama bu bir daha olmadi. Sik kullandigim uygulamalari, ayarlari ekledim. Artik notification LED light ozelligini de kullanabiliyorum, cok hos. Calismayan hicbir sey yok, calisan her sey cok ve cok cok hos. Buyuk bir onyargimi kirip guzel bir sisteme kavustum. Kime tesekkur etsem bilemiyorum su an, sanirim CM’ye bagista bulunacagim. 

ImageImageImageImage

Written by jeaquares

27 Mart 2013 04:03

Bir Cevap Yazın

