d(¬,¬)b

GNU, Linux, Arch, Matematik, Fizik

Arch Linux, Dell ve Beep

leave a comment »

Garip bir baslik oldu, farkindayim. Ancak sorunumu en az kelimeyle bu sekilde anlatabiliyorum.

Arch Linux ve Dell Inspiron N5010 kullanicisi iseniz 2010.05’ten sonra sistem acilisinda garip “beep” sesleri duymaya basladiginizi soyleyebilirsiniz. Bu sesler en son guncellemelere kadar beni rahatsiz etmiyordu fakat son aylarda sistem acilirken 3-4 kere melodik sekilde gelen beep sesleri cidden rahatsiz etmeye basladi.

Dunyanin en guzel wiki’si olan ArchWiki, bununla ilgili bir yazi da yayinlamis. Sesleri kapatmak icin oncelikle nereden geldigini cozmek gerekiyor fakat yazida yazan yontemlerin hangisi sizin isinize yarayacak, bunu sizden baska kimse de bilmiyor. Ben seslerin BIOS kaynakli olduklarindan emindim cunku daha once alsamixer’den defalarca kapatmaya calismistim bu sesleri. GNOME’un ses yonetimine zaten bakmiyordum bile. Sesler BIOS kaynakli olduguna gore bu sesleri kapatmanin bir yolu yok ama onlari duymayi engelleyebiliyoruz. pcspkr modulunu bilgisayar acilirken disable edersek o sesleri caldigi halde duymuyoruz. Bu yontem bilgisayar kapanirken cikan sesleri de bertaraf ediyor.

echo “blacklist pcspkr” > /etc/modprobe.d/nobeep.conf

root olarak bu komutu calistirabilirsiniz veya en sevdiginiz metin editorunuzle /etc/modprobe.d altinda nobeep.conf isimli bir dosya olusturup icine (tirnak isaretleri olmadan) “blacklist pcspkr” yazabilirsiniz. Bunu da root yetkileriyle yapmak boynunuzun borcu tabii ki.

Bahsettigim yazida daha farkli yontemler de mevcut, /etc/inputrc’yi duzenleme secenegini bile denedim fakat sadece pcspkr modulunu disable etme secenegi ise yariyor. Eger farkli bir modele sahipseniz diger yontemler sizin isinize yarayabilir. Muhtemelen Dell N5010 ve N5110 gibi modellerde Arch Linux kullaniyorsaniz benim yasadigim sorunu yasayacaksiniz ve ayni sekilde cozebileceksiniz.

Disable PC Speaker Beep

Written by jeaquares

26 Şubat 2013 13:24

Arch Linux, Donanım, GNU/Linux, Sorun - Çözüm kategorisinde yayınlandı

Tagged with , , , ,

Bir Cevap Yazın

