d(¬,¬)b

GNU, Linux, Arch, Matematik, Fizik

Google’la Kanlı Bıçaklı!

with 7 comments

Şüphesiz ki dünyada internet denilince akla gelen ilk şeylerden biri Google. Hepimizin anasayfası olan arama motoru, telefonlarımızı çalıştıran Android’i, mektuplaşmamızı sanal yollardan sağlayan Gmail’i, ergen ergen yazılar yazmamızı sağlayan Blogger’ı, Atatürk’e hakaret etmemize olanak sağlayan Youtube’u var. Ama ben Google’dan nefret ediyorum.

Henüz e-posta kullanmanın benim için 3245. sırada olduğu yıllarda aldığımı ve belki de hiç açmadığımı düşündüğüm bir e-posta adresim var, ben ona “Poor G” adını taktım, gerçek adı şu: jeaquares@gmail.com Kendisi oldukça sevimsiz ve muhtemelen de zararsız. Fakat ben maalesef şifresini unuttum. Sıfırlamak için gizli soru/ek e-posta adresi ayarladıysam bile bunu hatırlamıyorum. Ama şu dünyadaki herkese jeaquares olduğumu kanıtlayabilecek kadar kanıtım var. Bunu, Google’ın da görmesini istiyorum. Ama büyük sorun şu; Google bu hesap işlerini öyle bir karman corman etmiş ki 2 saatlik uğraşın sonunda, günlük kullanım sırasında gayet rahat bir şekilde idrak edebildiğim “Google hesabı” kavramını idrak edemez oldum yine. Yani bir Google hesabı nedir, Gmail hesabı nedir, bilemez oldum. Evet, bir “e-posta hesabı” kavramı var, Google’ın bile yok edemeyeceği. Ama Google için bir “Google hesabı” kavramı var -ki tüm Google servislerine bu hesapla ulaşıyoruz. Bu hesapta kullandığımız e-posta adresi ise herhangi bir adres olabilir -ev adresimiz dışında- fakat mantıken Google hesabına Hotmail hesabınla bağlanmak pek mantıklı bir hareket olmaz. O sebeple benim de Google hesabımda bir Gmail hesabım ekli, yani o şekilde kaydoldum. Ama o adresim o kadar çirkin ki bunu değiştirmek istiyorum. jeaquares@gmail.com‘u istiyorum ben, her türlü e-posta işimi onun üzerinden görmek istiyorum. Telefonuma Google hesabımı bağlarken onu yazmak istiyorum, ben Poor G’yi istiyorum ama ne yazık ki Google onu bana vermiyor.

 

Öncelikle şu gerçekle başlayalım olaya: xxx@gmail.com diye bir e-posta hesabınız varsa ve bunun şifresini unutursanız siki tuttunuz! Çünkü ne hikmetse Google’la alakalı bir “password recovery” araması yaptığınızda (ironik bir biçimde, yine Google’da tabi) karşınıza çıkan tek şey Google hesabının şifresini yenileme seçeneği oluyor. Demek ki e-postalarıma bakmak için mail.google.com’a girdiğimde yazdığım şifre aynı anda Google hesabımın da şifresi. Buraya kadar güzel. Peki 3 yıl önce açtığınız (henüz bu hesap olayları yokken) bir e-posta adresine 3 yıl sonra ulaşmaya çalışırsanız ne oluyor? Öncelikle ta en başta öyle bir hesabı aldığınızı bile hatırlamıyorsunuz. Google hesabı oluşturma kısmından zar zor, kurcalaya kurcalaya Gmail hesabı alma kısmına gidiyorsunuz. @gmail‘den önce itinayla xxx yazıyorsunuz ama o da ne! Google size bu kullanıcı adının daha önceden alındığını söylüyor. Ve bu da “Hiçbir Google hesabıyla ilişiği olmayan ve hiç kullanılmamış bir e-posta hesabının şifresi nasıl sıfırlanır?” sorusunu ortaya getiriyor. Ama bu sorunun cevabı yok.

 

O e-posta adresi muhtemelen iptal oldu. Hiçbir Google hesabıyla eşleştirilmediği için de şu an bir karadelikten farksız, Youtube username’lerinin tekrar alınamaması gibi Google üzerinde hiçbir kullanıcı adı tekrardan alınamıyor. Yani o hesap şu an aktif olmasa bile sırf zamanında alıp kullanmadım diye tekrar kullanamıyorum. Kim olduğumu kanıtlasam bile. Ayrıca Google’a e-postayla ulaşmak neredeyse imkansız. Şöyle bir yer bulup kullandım: https://groups.google.com/a/googleproductforums.com/forum/#!category-topic/checkout-merchant/google-checkout-uk/eM-ZZiUUbzI İşe yarayacağından veya bana geri dönülüp dönülmeyeceğinden bile emin değilim. Tek bildiğim, şu an Poor G’ye ulaşamıyor olduğum gerçeği. Şimdi bu bağlamda “E başka bir şekilde al adresi?” diyecek bazı akıllılar. Ulan onu ben de biliyorum, sorun zaten başka bir şey almak istemiyor olmam. jeaquares@gmail.com‘u istiyorum. Hotmail kullanıyorum diye beni çakma GNU’cu ilan edenler oldu zamanında, bu duruma düşmek istemiyorum, Hotmail’i sırf jeaquares@hotmail.com adresini *sorunsuzca* kullanabiliyorum diye kullanıyorum hala. Ama bunu istemiyorum. Her şeyim Gmail olsun, tamamen Gmail’li olayım istiyorum. Telefonuma Google hesabımı bağlarken jeaquares@gmail.com yazmak istiyorum, saçma salak bir ergen e-posta adresini değil.

 

Bir de “hesap adı çakışması” düşüncesi vardı kafamda bu konuda. Youtube username’im jeaquares olduğu için Poor G’yi alamadığımı düşündüm. Emin olsam Youtube hesabımı kapatacağım fakat emin değilim ve zaman geçtikçe de bunun bir ilgisi olmadığını düşünmeye başladım. Ama karadelik misali, çıkılmıyor işin içinden. Google’ı boykot edesim var, Google’la tüm ilişiğimi kesesim var, telefonu satıp bir 1100 alasım bile var. Bu bir savaşsa muhtemelen ben sağ çıkmam ama o e-postaya cevap bekleyeceğim hala salak salak. Bunu da iyi biliyorum.

 

Yıl 2012 ve hala koca koca şirketler kullanıcılarını memnun edebilmekten çok ama çok uzaklar!

Written by jeaquares

17 Ocak 2012 08:12

Kategorisiz kategorisinde yayınlandı

7 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ben Buğra Kılıçarslan ve bu şahsın Jeaquares olduğunu onaylıyorum

    Anonim

    17 Ocak 2012 at 19:44

  2. Butun genellemeler gibi “hepimizin ana sayfasi olan Google” genellemesi de yanlis.

    Anonim Reis

    20 Ocak 2012 at 21:37

  3. Hi, I am an engineer from Google. As I heard you are a girl. I can provide your account’s password, if you agree to spend a night with me. Or an evening, both are OK. What I expect is some humpidy bumpidy. What do you say?

    A Google Engineer

    05 Kasım 2012 at 00:25

    • IP adresi 144.122.116.242 olup pc-116-242.yurt4.metu.edu.tr uzerinden baglanan, TUV101 dersini muhtemelen gecememis bir ODTU’lu muhendis? Dusunmem lazim. (Ah, porno izlemedigin nasil da belli. Korunmamissin.)

      jeaquares

      05 Kasım 2012 at 11:08

      • Humpidy bumpidy I said. Korunmak gibi bir niyetim olmadığını burdan anlamalıydın. Cismimi bilmeden humpidy bumpidy olmaz, bilgisayar başında fazla vakit geçiriyorsun sanırım. Kaldığım yurda kadar bildiğinden oldukça ilerleme kaydettiğimi düşünüyorum.

        A Google Engineer

        13 Kasım 2012 at 15:25

  4. Benim humpidy bumpidy kontenjanim dolu, cismin baglamiyor. Bilgisayar basinda cok vakit geciremiyorum aslinda, okul donemi malum, zaten vaktim olsa buraya yazdigim son yazi bu olmazdi. Thanks to Android my Google friend, I always have a chance to check my e-mails that provides me experiencing these lovely comments from those lovely engineers like you. So no, I’m not a maniac if you wonder, but yes, you certainly are to me. As I’m not a hacker -not even close, it’s not really hard to read your information from those lovely e-mails which are sent to me whenever you leave a comment here. (If I were a hacker, it wasn’t gonna be hard anyway.) I was really serious about that porn thing, but now I’m realizing, it wasn’t the actual case. It’s just you’re the one who’s spending too much spare time in front of your computer, since you kept commenting here while you had no business as I knew. Of course, anyone can comment here because I allow you to do so, but… why? You might mention about good things, bad things; you could even simply ask if I was OK, how I was doing, etc. You could help me about my problem, you could provide support about jeaquares@gmail.com to me. But you came here, made me think that you’re an engineer from Google who is residing at METU and after, although you had no humpidy thing -and you know that you have ZERO chance about it, you still thought that I really liked you. No sir, I didn’t like you and no, I’m not gonna end this with some “fucking” words, instead, I only wish you to have a better hobby than leaving comments on a girl’s blog, especially if that girl is using GNU/Linux and you’re influenced by it. If you haven’t known that so far, you can be IMPRESSED right here, right now. Now I’m gonna sleep or study or compile some kernel shit. You may have a full of humpidy bumpidy night. (P.S.: I don’t hide my “cisim”.)

    jeaquares

    14 Kasım 2012 at 01:53


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: