d(¬,¬)b

GNU, Linux, Arch, Matematik, Fizik

LG Türkiye “Serve”müyor!

with 3 comments

Aslında bu konunun yeri bu blog değil fakat sırf Android’le ve doğal olarak Linux’la ucundan alakalı diye yazıyorum, tabi bir de belirli bir durumu açığa çıkarma isteği de mevcut.

21 Eylül’de İstiklâl Caddesi’ndeki Saturn isimli mağazadan LG P970 aldım. Telefonu aylardır takip ediyordum ve artık teknoloji hastalığıma yenik düşüp 2. bilgisayarımdan sonra bir akıllı telefon almam gerektiğini fark ettim. Telefonu alma maceram apayrı bir şey, onu geçiyorum. Fakat telefonu aldıktan sonra bana yaşatılan kısa süreli işkence iğrenç.

Telefonu aldığım gün hiçbir arama ve mesajda telefondan ses çıkmadığını fark ettim. Bu garipti çünkü sesi açık görünüyordu. Android’e tamamen yabancı değildim fakat önceden Android’i tablette kullandım, onun da sürümü 2.1 idi. 2.2’deki ses kontrollerini (ki hiçbir teknolojik üründe karışık olmayan – GNU/Linux dışında) henüz keşfedemediğimi düşünüp telefonun altını üstüne getirdim. (Sorunu önce kendimde ararım hep.) En sonunda Youtube’dan bir video açmayı akıl ettim, onda da ses yoktu. İşin garip kısmı kulaklık ile her türlü sesi (mesaj ve zil sesleri de dahil) alabilmemdi. Telefonun hoperlörünün bariz bir şekilde bozuk olduğunu yine bariz ve acılı bir şekilde fark ettim. Ertesi gün (perşembe günü) koşa koşa Saturn’e gittim ve telefonu kontrol etmelerini istedim. Onlar da telefonun servislik olduğunda hemfikirdiler. Servis fikri ise beni korkutuyordu çünkü bugüne kadar aldığım hiçbir cihazı servise göndermem gerekmemişti. Adamlara korka korka kaç günde gelebileceğini sordum. “20 iş günü içinde” diyorlar. 20 iş günü! Hafta sonları ile beraber 1 ay yapar bu! Çıldırdım ama başka şansım da yoktu. Üzüle üzüle telefonu servise gönderdim. Bir hafta geçti.

Tabi o bir hafta içerisinde de boş durmadım. LG çağrı merkezini aradım, telefonumun durumunu çevrimiçi olarak takip edebileceğim bir yerin olup olmadığını sordum. Kadın telefonda bana saçma salak bir şeyler söyledi, cidden anlamadım, bir internet adresi söylemeye çalıştı ama beceremedi, teşekkür edip kapattım. LG’nin bendeki birinci eksisi o oldu. Bileğime kuvvet diyerekten Google’ı yardırdım ve çok ama çok ilginç bir adres buldum. Sitede ürünümü IMEI ya da servis numarası ile takip etme şansım vardı. Elimde bir servis numarası olmadığı için IMEI numarasını kullandım, kayıt bulunamadı. Bunu bir hafta boyunca her gün kontrol ettim. Ha LG çağrı merkezini aradığımda kadın bana cihazımın henüz kargodan çıkarılmadığını (?) söylemişti. Yani perşembe günü 13:00-14:00 arası ilgili mağazaya bıraktığım ürün cuma günü bile çıkarılıp gönderilmiyor? Eh durum böyle olunca, internetten de kayıt takibi bulamayınca telefondan umudumu kestim. Ta ki bugüne kadar.

Bugün sevgili ras0ir’in içine doğmuş telefonumla ilgili haber geleceği. Haber de şöyle gelecekti (sözde!): Saturn isimli mağaza, ürün ellerine ulaştığında bana mesaj atacaktı ve beni arayacaklardı ve hatta yanlış değilsem e-posta adresimi bile verdim. Bunların hiçbiri olmadı bugüne kadar fakat ben son bir kere LG’nin sitesinden Live Chat yoluyla bilgi almak istedim. Sonuç hem olumlu hem olumsuzdu. İşte konuşmanın içeriği:

LG Destek: Merhaba, jeaq. Size nasıl yardımcı olabilirim?
jeaq: Merhabalar, gecen hafta telefon almistim Saturn’den, LG P970
jeaq: fakat bir ariza ciktigi icin geri goturdum, onlar da servise gonderdiler
jeaq: telefonumun servis durumu ile ilgili bilgi alabilir miyim
LG Destek: hangi serviste cihaz
jeaq: bilmiyorum hicbir bilgi vermediler
LG Destek: bu bilgiler olmadan bakamayız durumuna
jeaq: ben imei numarasini versem olmuyor mu?
LG Destek: imei nosu ile hangi serviste oldugunu söylemeniz gerekiyor
LG Destek: hangi servi,ste oldugunu bilmeden kontrol edemem
jeaq: her kentte ayri mi servis ya da istanbulda baska servisiniz var mi?
jeaq: istanbuldayim ve mecidiyekoyde bir servisinizin oldugunu duydum
LG Destek: evet var ve her servisin farklı sistemi var
LG Destek: o yüzden servis adını söylemeniz gerekiyor
jeaq: o zaman istanbuldaki servis?
jeaq: yahu ismini ben nereden bilebilirim, avrupa yakasindayim telefonu da avrupa yakasinda istiklal caddesinde bulunan saturn isimli magazadan aldim
jeaq: avrupa yakasinda kac tane lg servisi olabilir? benim bildigim bir tane var istanbulda o da mecidiyekoyde
LG Destek: jeaq ozman bayini ile görüşrek hangi serviste oldugunu öğrenirmisniz
LG Destek: mecidiyeköydeki servise mi yollandı cihazınız istanbulda bir kaçtane servisimiz mevcut
jeaq: evet oradaki servise yollanmistir
LG Destek: nedir i,mei nosu
jeaq: 35677**********
LG Destek: verdiğiniz imeı nosuna ait bir kayıt mevcut değil
LG Destek: bu serviste
jeaq: peki siz diger servisleri kontrol edemez misiniz kac tane servis olabilir ki
LG Destek: Lütfen bayiniz ile görüşerek hangi servite oldugunu öğrenin cihazın
jeaq: yani telefonumla ilgili hicbir bilgiye ulasamiyorum su an cidden kafayi yemek uzereyim
jeaq: hata da benim hatam degil, fabrika hatasi vardi telefonda
jeaq: lg’nin hatasini niye ben odemek zorundayim? su an telefonum yok ve magdur durumdayim ya
LG Destek: jeaq hanım cihazların takibi servislerden ve çağrı merkezinden yapılmaktadır bunun için cihazınızın hangi serviste oldugunu öğrenerek ımei nosu ile dönüş yaparsanız yolladığınız servise yada 444 6 543 çağrı merkezine yardımcı olacaklardır
LG Destek: Eğer cihaz hakkıında bilginiz yoksa lütfen cihazı bıraktığınız bayi ile görüşünüz
jeaq: bakin o zaman size soyle aciklayayim durumu
jeaq: simdi siz mecidiyekoy servisinde telefonumun olup olmadigini imei nosu ile kontrol edebiliyorsunuz, degil mi? ben su anda telefonumun bayisiyle gorusebilecek durumda degilim ama siz istanbuldaki servislerde telefonumu aratabilecek yetkiye ve olanaklara sahipsiniz, sisteminizin calisma mantigi da basit, copy/paste yapip su imei numarasini diger servislerin sistemlerinde aratsaniz ne olabilir en fazla? kac dakikanizi alir? 1000 tane servisi yok ki lg’nin istanbulda!
jeaq: su an telefonum yok diyorum, arama sansim da yok, yurtta kalan bir ogrenciyim ben, gitme sansim da yok oraya su an okuldayim, sunu kontrol etmeniz bu kadar zor mu yani? adi ustunde “musteri hizmetleri”siniz
LG Destek: cihazınız servisten çıkmış bayinizden takip edebilrisniz
jeaq: tesekkurler!
LG Destek: iyi günler
Notice: LG Destek Oturumdan Çıkış.

Herhalde “kırılma noktası” belli oluyordur, biraz çemkirme ile bir şeyler öğrenebildim YA DA adam/kadın her kimse beni başından savmak için bayiye yönlendirdi. Bunu bugün gidip anlayacağım, o zamana kadar bir şey söyleyemem. Ama beni çıldırtan, bu kafasını diktiğimin servis elemanlarının -ki bunların hepsi böyle, babadan oğula nesil bunlar babadan oğula!- akşama kadar bilgisayar başında 2 tıkla ve bir c/p ile halledebildikleri ÇOK BASİT bir olay için müşterileri yalvartıyor olmaları. Eğer serviste adım geçmiyorsa -ki bu anlayışla karşılayacağım bir şey- ben bulunduğum şehri söyledikten sonra şu sıçtığımın IMEI numarası ile kaç tane servis varsa (Kaç tane olabilir ki!) hepsinin sisteminden 3 yaşındaki çocuğun bile bildiği “ctrl + v” komutu ile istenilen bilgiyi kontrol etmek ne kadar zor ve karmaşık acaba! Ayrıca servis elemanının yazış stili, yaptığı imlâ hataları zaten affedilecek şeyler değil. Adı üstünde “müşteri hizmetleri” ve benim cihazımla ilgili bilgiyi almam gereken yer de üreticinin kendisidir, aracı bayiler değil. Şimdi tüm bu çıldırmadan sonra net bir şekilde öğrendiğim bazı şeyler var:

– Asla ama asla telefonunu servise gönderme, siktir et garantiyi ve TELEFONCU MAHMUT AMCANA YAPTIR.
– LG’nin çağrı merkezi de çevrimiçi servisi de suck!
– Bu servis elemanı ya gerçeği söyledi, yani telefonum servisten çıkmış ama Saturn’dekiler haber vermeyerek piçlik yapıyorlar ya da beni başından savmak için başından beri yapmak istediği gibi beni bayiye yönlendirdi –ki bu durumda LG’yi sağlam bir bela bekliyor.

Bu durum benim buraya aktarmadığım HP’nin Amerika’daki servisiyle aramda geçenler gibi oldu. Onu da bir ara aktarayım.

Son olarak; ben yanlış değilsem bu “servis” kelimesi İngilizcedeki “serve” kelimesinden gelme. 12 gündür Türkçe konuşuyorum, belki İngilizce konuşursam anlarlar. Demek istediğim o ki: “LG Türkiye serve’müyor!”

Written by jeaquares

03 Ekim 2011 11:38

Kategorisiz kategorisinde yayınlandı

Tagged with , ,

3 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. COK FAYDALI TSKLER.

    Samed Beyribey

    07 Ekim 2011 at 15:31

  2. Haydaa.. ben şimdi root garantiyi bozar g*te gelirim servis olmayınca falan diye boşuna bekliyormuşum. Zira dediklerinize göre telefonumun root ayarlarını değiştirmesem bile LG’nin sanal servisinin eline düşersem yine s*ki tutmuş oluyorum… o zaman diğer yazınızdaki direktifleri uygulama zamanı geldi.. veya telefonumu satabilirsem Firefox’un Gecko işletim sistemini kullanan yeni telefonlardan birini bekleyip alsam diyorum, niye diye sorarsanız, evet, android kısmen linux altyapısını kullanıyor, ama google’ın kullanıcıya uyguladığı sözleşme şartları bir Apple veya Microsoft’tan farklı değil, belki daha da kötüsü..

    Türkiye'nin yüzde bilmem bin kaçyüzde yetmiş milyonu, kısaca gerizekalı

    27 Şubat 2012 at 00:43

  3. arkadaşlar sakın ha sakın lg yi düşünmeyin arkadaşında yazdığı gibi ne müşteri hizmetleri ne de lg den memnun kaldım. e612 markalı telefon aldım 2 saat geçmeden telefonum kendiliğinden kapanıp açılmaya başladı. Garantiye gönderdim bir türlü istenilen bilgiyi alamıyorum. o telefona verdiğim parayı bir okadar da telefon faturasına ödedim. YAZIKLAR OLSUN LG!!

    LG yi lanetle

    30 Ocak 2013 at 11:57


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: