d(¬,¬)b

GNU, Linux, Arch, Matematik, Fizik

GNOME 3’te Gedit’e AutoSave Özelliğini Eklemek

with one comment

Az önce başıma gelene kadar dikkat etmediğim şeylerden biridir autosave özelliği. Ofis programları kullanma huyum olmadığı ve basit editörleri de çok sevdiğim için Gedit kullanıyorum. Ama ‘ctrl + s‘ yapmayı unuttuğum bir anda muhtemelen ekran kartımla alakalı bir sorundan dolayı YİNE dondu ekran ve yazdığım 5 paragraf yazı da güme gitti. Şimdi sütten ağzı yanan biri olarak 2 yol buldum. İlk yolu Ubuntu altında GNOME 2.x için gconf-editor üzerinden anlatmışlar fakat ben Arch Linux altında GNOME 3’te ne dconf-editor‘de ne de gconf-editor‘de gedit seçeneğini bulamayınca gsettings‘i kurcaladım ve kendi kendime sorunu halletmiş oldum.

gsettings, XML dosyalarında kaybolmadan ayarları düzenleyebilmek için geliştirilen bir komut satırı aracı. Harbiden sağlammış, bugün öğrenmiş oldum bunu. Ben de ilk defa kullanıyorum kendisini, o da beni sevdi sanırım.

Şimdi gsettings yazdığımızda karşımıza çıkan seçenekler şunlar:


Usage:
gsettings COMMAND [ARGS...]

Commands:
help Show this information
list-schemas List installed schemas
list-relocatable-schemas List relocatable schemas
list-keys List keys in a schema
list-children List children of a schema
list-recursively List keys and values, recursively
range Queries the range of a key
get Get the value of a key
set Set the value of a key
reset Reset the value of a key
writable Check if a key is writable
monitor Watch for changes

Use 'gsettings help COMMAND' to get detailed help.

Ben önce schema’ları listelettim ve aralarından Gedit’le alakalı olanlarını ayırttırdım.


[jeaquares@fuck ~]$ gsettings list-schemas | grep gedit
org.gnome.gedit.plugins.filebrowser.nautilus
org.gnome.gedit.plugins.filebrowser
org.gnome.gedit.plugins.externaltools
org.gnome.gedit.preferences.ui
org.gnome.gedit.state.file-filter
org.gnome.gedit.state.window
org.gnome.gedit.preferences
org.gnome.gedit.preferences.editor
org.gnome.gedit.preferences.print
org.gnome.gedit.plugins.pythonconsole
org.gnome.gedit
org.gnome.gedit.plugins.time
org.gnome.gedit.state.history-entry
org.gnome.gedit.plugins
org.gnome.gedit.state
org.gnome.gedit.preferences.encodings

Buradakiler arasında 2. denemede bulmam gerekeni buldum ve tekrarlı olarak anahtar ve değerleriyle listelettim:


[jeaquares@fuck ~]$ gsettings list-recursively org.gnome.gedit.preferences
org.gnome.gedit.preferences.editor auto-indent false
org.gnome.gedit.preferences.editor auto-save false
org.gnome.gedit.preferences.editor auto-save-interval uint32 10
org.gnome.gedit.preferences.editor bracket-matching false
org.gnome.gedit.preferences.editor create-backup-copy true
org.gnome.gedit.preferences.editor display-line-numbers false
org.gnome.gedit.preferences.editor display-right-margin false
org.gnome.gedit.preferences.editor editor-font 'Monospace 12'
org.gnome.gedit.preferences.editor highlight-current-line false
org.gnome.gedit.preferences.editor insert-spaces false
org.gnome.gedit.preferences.editor max-undo-actions 2000
org.gnome.gedit.preferences.editor restore-cursor-position true
org.gnome.gedit.preferences.editor right-margin-position uint32 80
org.gnome.gedit.preferences.editor scheme 'classic'
org.gnome.gedit.preferences.editor search-highlighting true
org.gnome.gedit.preferences.editor smart-home-end 'after'
org.gnome.gedit.preferences.editor syntax-highlighting true
org.gnome.gedit.preferences.editor tabs-size uint32 8
org.gnome.gedit.preferences.editor undo-actions-limit 25
org.gnome.gedit.preferences.editor use-default-font true
org.gnome.gedit.preferences.editor wrap-mode 'word'
org.gnome.gedit.preferences.encodings auto-detected ['UTF-8', 'CURRENT', 'ISO-8859-15', 'UTF-16']
org.gnome.gedit.preferences.encodings shown-in-menu ['ISO-8859-15']
org.gnome.gedit.preferences.print print-font-body-pango 'Monospace 9'
org.gnome.gedit.preferences.print print-font-header-pango 'Sans 11'
org.gnome.gedit.preferences.print print-font-numbers-pango 'Sans 8'
org.gnome.gedit.preferences.print print-header true
org.gnome.gedit.preferences.print print-line-numbers uint32 0
org.gnome.gedit.preferences.print print-syntax-highlighting true
org.gnome.gedit.preferences.print print-wrap-mode 'word'
org.gnome.gedit.preferences.ui bottom-panel-visible false
org.gnome.gedit.preferences.ui max-recents uint32 5
org.gnome.gedit.preferences.ui notebook-show-tabs-mode 'always'
org.gnome.gedit.preferences.ui side-panel-visible false
org.gnome.gedit.preferences.ui statusbar-visible true
org.gnome.gedit.preferences.ui toolbar-visible true

org.gnome.gedit.preferences.editor auto-save false‘ satırını görünce kayıp çocuğumu bulmuş kadar sevindim ve hemen help menüsüne geri dönüp komutlara tekrar baktım. ‘auto-save‘i ‘true‘ yapmam gerekiyordu, bunun için de şu komutu verdim:

gsettings set org.gnome.gedit.preferences.editor auto-save true

Daha sonra o değerin ‘true‘ olduğunu gördüğümde orgazmın doruklarındaydım. Bir de bu ‘auto-save‘in kaç dakikada bir kaydetmesini ayarlayabiliyoruz. O da şöyle:

gsettings set org.gnome.edit.preferences.editor auto-save-interval 1

Varsayılan değer ’10’ idi, yani 10 dakika. Ben bunu 1 yaptım çünkü eşşeğin siki.

Ha bu işi yapmanın daha kolay bir yolu daha var. Gedit için gedit-focus-autosave eklentisini indirip kurabiliyormuşuz. Gedit’te çalışırken başka bir pencereye geçtiğimizde kendiliğinden kaydediyor, bir nevi kendiliğinden ‘ctrl + s‘ yapıyor. Bana gsettings daha pratik geldi. Bir de eklentilerle çalışmayı sevmiyorum.

Moral of the story: If you monkey with something enough, even when Google is incapable to give you the answer or does offer simple solutions which you don’t want to apply, you can just FTW by your own.

Written by jeaquares

09 Ağustos 2011 13:43

Arch Linux, GNU/Linux, Sorun - Çözüm kategorisinde yayınlandı

Tagged with , , ,

Bir Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Arch’ta durum nasıl bilmiyorum ama Debian’da dconf-editor’de org->gnome->gedit->preferences altında istediğiniz ayarlar var görünüyor.

    Selçuk

    07 Mart 2012 at 11:52


Bir Cevap Yazın

